26-01-2023

Prawie 200 zamówień na elektryczne samochody użytkowe Toyoty

Kolejny krok w stronę elektryfikacji transportu
W 2022 roku polskie salony Toyoty przyjęły zamówienia na niemal 200 egz. modeli PROACE i PROACE CITY z bateryjnym napędem elektrycznym. Auta należą do gamy samochodów użytkowych Toyota Professional, do której dołączyły odpowiednio w październiku 2021 roku oraz w kwietniu 2022 roku.

W ofercie Toyoty w Polsce dostępne są obecnie dwa modele z bezemisyjnym napędem elektrycznym na baterie (BEV). W październiku 2021 roku na polskim rynku zadebiutował średniej wielkości van PROACE Electric. W kwietniu 2022 roku dołączył do niego kompaktowy PROACE CITY Electric. Auta te spotkały się z dużym zainteresowaniem polskich klientów, którzy w minionym roku złożyli zamówienia na 111 kompaktowych vanów i 86 egz. większego modelu. Łącznie elektryczne pojazdy z rodziny PROACE zebrały 197 zamówień.

„Bezemisyjne auta dostawcze to sposób na ograniczenie hałasu i mniej zanieczyszczeń w miastach. Bardzo się cieszymy, że nasi klienci tak chętnie sięgają po użytkowe Toyoty z elektrycznym napędem. Jest to kolejny krok w stronę elektryfikacji transportu, który jak najszybciej powinien stać się bezemisyjny. Samochody z rodziny PROACE są praktyczne, komfortowe i niezawodne, a nasi klienci zawsze otrzymają kompleksowe wsparcie naszych specjalistów w sieci Toyota Professional” – podkreślił Tomasz Suliga, Regional LCV Manager Toyota Central Europe.

Bezemisyjna Toyota PROACE CITY

PROACE CITY Electric to kompaktowy van Toyoty z silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM i baterią o pojemności 50 kWh. Jego średni zasięg sięga 260 km wg WLTP, a ładowność wynosi 750 kg. Może on holować przyczepę o masie do 750 kg.

Elektryczny van Toyoty jest oferowany w dwóch wariantach długości nadwozia (4,4 m i 4,75 m) oraz w dwóch wersjach wyposażenia (Active i Comfort). W ubiegłym roku 52% zamówień dotyczyło standardowej długości nadwozia, mieszczącej 3,3 m3 ładunku, zaś 48% z nich – wersji Long o przestrzeni ładunkowej 3,9 m3.

76% klientów wybrało podstawową wersję Active, 24% – wyższą wersję Comfort. Obie odmiany oferują komfort, bezpieczeństwo i funkcjonalność m.in. za sprawą klimatyzacji, komfortowego fotela kierowcy z podłokietnikiem i regulacją odcinka lędźwiowego, systemu Smart Cargo, tempomatu z ogranicznikiem prędkości i asystenta ruszania ze wzniesienia (HAC).

Wersja Comfort wnosi ponadto wyposażenie typowe dla modeli osobowych, w tym system multimedialny Toyota PRO-Touch z kolorowym ekranem dotykowym 8" z obsługą Apple CarPlay* oraz Android Auto™, wyświetlacz LCD 10" na tablicy wskaźników, systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, przednie i tylne czujniki parkowania wraz z kamerą cofania 180°, system bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk) i automatyczną klimatyzację dwustrefową.

Elektryczna Toyota PROACE

Toyota PROACE Electric została wyposażona w ten sam silnik 136 KM i dwa akumulatory do wyboru. Bateria 50 kWh zapewnia średni zasięg do 211 km, a w mieście nawet do 304 km. Większa bateria 75 kWh pozwoli przejechać na jednym ładowaniu do 303 km w cyklu mieszanym i do 398 km w mieście, według procedury WLTP.

Auto może przewieźć 1275 kg ładunku (w tym 3 europalety) i pociągnąć przyczepę o masie do 1000 kg. W standardowej długości nadwozia, której dotyczyło 34% zamówień, mieści się do 5,8 m3 towaru, a 6,6 m3 mierzy przestrzeń ładunkowa w bardziej popularnej odmianie Long (66% zamówień).

PROACE Electric był zamawiany głównie przez duże firmy. Wybierano zwykle wyższą wersję wyposażenia Comfort (81% zamówień). Kierowca ma w niej do dyspozycji dwustrefową klimatyzację automatyczną, system multimedialny Toyota PRO-Touch z kolorowym ekranem dotykowym 7" z obsługą Apple CarPlay™ i Android Auto™ oraz modułem nawigacji, czujniki parkowania z przodu i z tyłu (montowane w zderzaku) i podgrzewane przednie fotele.

Toyota Professional

PROACE Electric i PROACE CITY Electric należą do gamy samochodów Toyota Professional. Bezemisyjne auta w ostatnich kilkunastu miesiącach dołączyły do PROACE i PROACE CITY z konwencjonalnymi napędami oraz terenowego pick-upa Toyota Hilux. Ich sprzedażą zajmuje się sieć dilerska Toyota Professional – autorski program polskiego oddziału Toyoty, który następnie został zaimplementowany w pozostałych krajach Europy. Obecnie tworzy ją siedem wyspecjalizowanych salonów oraz działy sprzedaży i obsługi samochodów użytkowych we wszystkich salonach Toyoty.

* Apple CarPlay jest znakiem towarowym Apple Inc.